goofensasdownunder.reismee.nl

East Coast Roadtrip, super goed nieuws en het gewone leven.....

Hoi allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Hopelijk hebben jullie niet zo'n koude winter gehad. De lente is bij jullie alweer in aantocht. Hier beginnen de blaadjes alweer te verkleuren. Het schijnt heel mooi te zijn in Leura in de herfst. De meeste bomen in Australie verliezen hun bast in plaats van hun bladeren en verkleuren niet, dus Leura trekt een hoop toeristen in de herfst door de mooie kleuren.

Een paar weken geleden waren Mariska en Hans bij ons. We hebben een roadtripje gemaakt rondom Brisbane. We gingen eerst naar Stradbroke Island, een eiland net voor de kust van Brisbane. Het was een heel bijzonder eiland, waar de dolfijnen voor je langs zwommen als je het water in ging. We hebben een hoop mooie stranden en wilde dieren gezien, zoals schildpadden en roggen en het was een ontspannen begin van de reis. Daarna zijn we het regenwoud in gegaan en hebben we geslapen in een huisje in de natuur, midden in het regenwoud. Daarna zijn we naar Noosa gegaan, een badplaats aan de Sunshine Coast, waar we op een boerderij hebben geslapen. We hebben veel bijzondere en verschillende dingen gezien. Echt leuk om al die verschillende kanten van Australie te laten zien.

Terug in de Blue Mountains hebben we natuurlijk ook nog allemaal dingen ondernomen en zijn we naar verschillende uitkijk punten gegaan in de buurt om de schoonheid en grootsheid van de Blue Mountains te laten zien. Ook bijzonder om je leven hier te delen en te kunnen laten zien waar je het altijd over hebt via skype. We zijn ook nog een weekendje naar Sydney geweest. De opera mocht natuurlijk niet ontbreken in The Opera House en de fantastische stranden van Sydney (waar wij ooit ook nog een tijdje hebben gewoond).

Inmiddels is het normale leven weer begonnen. We zijn allebei hard aan het werk in het hotel. Goof is nu ook vooral doordeweeks aan het werk in het cafe van het hotel, waar hij voornamelijk coffees maakt (soms ook cocktails :) ). Hij kan steeds beter figuurtjes in de melk van de koffie maken en zijn koffies zijn populair onder het personeel. Sas krijgt ook steeds grotere en ingewikkeldere evenementen om te organiseren. Wel een leuke uitdaging om alles zo goed mogelijk te regelen met alle verschillende teams en de keuken van het hotel. In de weekenden ontdekken we vooral de omgeving of gaan we naar Sydney en spreken we af met vrienden.

Deze week ontvingen we ook super goed nieuws. Sas heeft van het hotel een vast contract aangeboden gekregen. De voorwaarde die verbonden was aan dit contract was een werk visum. Deze week hoorden we dat dit visum door de immigratie dienst is goedgekeurd en dat we allebei mogen blijven. Voorlopig is Australie nog niet van ons af dus :)

Verder gaat alles wel een beetje zijn gangetje op het moment. Het is nu wachten op de cruise van Goof zn opa en oma, die over een week of twee een dagje in Sydney aankomt. We gaan dan een dagje op pad met ze. Ook verwachten we in april bezoek uit Delft. Eva en Jan Roelf komen voor een maand naar Australie en komen dan natuurlijk ook langs in de Blue Mountains. De voorbereidingen voor dit bezoek zijn natuurlijk al in volle gang....

Liefs Goof en Sas

Job ter Steege

Reuze bedankt voor het verslag uit Australië en natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met het werk visum. Leuk dat jullie de komende tijd de familie 'over de vloer' krijgen. Succes met het entertainment!