goofensasdownunder.reismee.nl

Sydney: city & beach life

G’day mates!

How’s it goin’? Hope everybody is ok. Het is weer tijd voor een klein blogje, met foto’s van ons nieuwe appartementje. We zijn even offline geweest, ook door een technische storing bij Reis Mee. Helaas zijn alle reacties op de website verdwenen. We hopen dat we iedereen hebben toegevoegd aan de mailinglijst. Mochten we iemand vergeten zijn: sorry :)

Het leven gaat hier in Sydney eigenlijk gewoon z’n gangetje. We hebben vooral veel gewerkt de afgelopen twee maanden. Sas in het advocatenkantoor en Goof heeft ook werk gevonden. Hij werkt bij twee verschillende bedrijven in de horeca: bij een museum café in het centrum van de stad en bij een bakker in de buurt (en koffie café, pizza en sushibar). Vooral de bakker vindt hij erg leuk, omdat hij veel verschillende dingen mag doen en ook af en toe de manager vervangt en de zaak mag sluiten enzo. En hij neemt altijd heel veel lekkere broodjes, gebakjes en sushi mee als hij heeft gewerkt, dus er is altijd wat lekkers in huis sinds hij daar werkt! Op zaterdagavond is hij ‘chef pizza’ en bakt ie alle pizza’s bij de bakkerij.

Naast werken hebben we ook veel leuke dingen gedaan. We genieten vooral van alle gemakken en speciale dingen die je alleen in een stad vindt. Zo zijn we naar een bioscoop geweest waar je alleen kunt liggen op grote kussens in plaats van stoelen, naar een eetcafeetje waar live music was in een radio studio, een kunst biënnale op een eiland in de haven van Sydney (Cockatoo island) en theater- en cabaretvoorstellingen en een opera in the Opera House. En niet te vergeten alle leuke koffietentjes en barretjes langs het strand. We zijn ook een dag op walvissen excursie geweest. De zee was best wild, dus we konden helaas niet zoveel foto’s maken (anders vlogen we overboord haha), maar het was heel leuk.

Twee weken geleden zijn we verhuisd van Bondi Beach naar Clovelly. Het appartement waar we nu in wonen is iets groter en heeft een serre met uitzicht op de baai waar we aan wonen (Clovelly). Het strand is letterlijk op nog geen 5 minuten lopen en recht voor ons huis beginnen de cliffen al naar zee. Echt een bijzondere plek om te wonen. Zeker omdat het centrum van de stad (met 4,5 miljoen inwoners!!) zo dichtbij is en deze omgeving zo heel erg relaxed is.

We weten nog niet zo goed hoe lang we in Sydney gaan blijven. Het contract van Sas loopt af eind augustus, maar we hebben het appartement gehuurd voor minimaal drie maanden. We kijken wel even. Het is nu winter, dus misschien willen we ook nog wel een beetje zomer meemaken zo aan het strand. Hoewel het overdag best lekker is, zo’n 20 graden en zon over het algemeen.

De aanvraag voor onze visum verlenging is in ieder geval gedaan. Nu even afwachten of het wordt goedgekeurd dat we nog een jaar mogen blijven vanaf september, maar dat komt vast goed.

Een hele fijne zomer toegewenst nog verder!!! (Zo raar om dat te zeggen terwijl het bij ons winter is haha)

We hopen snel jullie zomerse fotos te kunnen bewonderen :)

Tot gauw!

p.s. ons nieuwe adres: 14/18-20 Ocean street (Hoe cool!!), Clovelly, 2031 NSW, Australia