goofensasdownunder.reismee.nl

Spring has sprung!

Hoi allemaal,

Hier weer even een korte update om wat leuke nieuwtjes met jullie te delen. We zijn alweer bijna vier maanden in Sydney. Ook hebben we vorige week onze eerste 'verjaardag' in Australie mogen vieren. Op 18 september waren we namelijk precies een jaar in Australie. We hebben het gevierd met een nachtje weg naar een national park in de buurt van Sydney (Royal National Park) en een high tea aan het strand.

De afgelopen weken zijn weer voorbij gevlogen. Goof werkt alweer meer dan drie maanden bij de bakkerij/koffiecafe. Hij heeft het er erg naar zijn zin en kan steeds beter koffies maken (Australiers zijn nogal fussy met hun koffie en de melk die op verschillende manieren opgeschuimd kan worden.) Hij is gevraagd of hij de nieuwe manager wil zijn en begint morgen. Hij is afgelopen week gestopt met zijn werk in een ander cafe in het museum in de stad, zodat hij nu full time de bakkerij kan runnen.

Eind augustus was Sas klaar bij het advocatenkantoor. Ze is op zoek gegaan naar wat anders en vond een koffiecafeetje op loopafstand om te werken. Twee weken geleden werd ze echter gebeld door een resort in de Blue Mountains (een gebergte/natuurgebied 'in de buurt van Sydney' - 2 uur treinen). Na een telefonisch interview en een bezoek aan het hotel is ze hier aangenomen als de nieuwe event coordinator voor zes maanden. Afgelopen maandag had ze een trainingsdag van Accor (het resort hoort bij die hotelketen) en komende maandag gaat ze beginnen met het organiseren van de zakelijke evenementen in het conferenctiecentrum. (zie www.fairmontresort.com.au)

Omdat er voor ons tegelijk net een mooie uitdaging op ons pad kwam, hebben we besloten om het allebei te doen. Dit betekent dat we op zoek gaan naar een leuk huisje in de Blue Mountains en een kamer aan willen houden in Sydney, zodat Goof niet elke dag zo ver hoeft te reizen en er een paar nachten per week kan slapen en we ook nog wat weekendjes van het strand en van de stad kunnen genieten. Goof kan nu zelf zn eigen rooster maken dus zo kunnen we het een beetje handig plannen. Het is natuurlijk niet ideaal, maar we willen het voor nu op deze manier gaan proberen. Deze week gaan we wat huizen in de Blue Mountains bezichtigen. Omdat hier veel meer ruimte is, zijn de huizen ook veel ruimer dan in Sydney en zit er vaak een mooie tuin of veranda bij. Mocht er een keuze zijn gemaakt, volgen de fotos natuurlijk snel!!

Er staan ons de komende tijd dus weer veel veranderingen te wachten hier in Australie. Wel spannend, maar dat maakt het juist zo leuk om hier te zijn!

We hopen snel te horen hoe het met jullie gaat!

Liefs Goof & Sas

Berthel

Hi Goof en Sas,
Wat een nieuwe en interessante plannen weer!
Het lijkt me een prima oplossing, al krijgen jullie nu wel een LAT-relatie. Heel veel plezier en succes in Sydney en de Blue Mountains! Liefs, Berthel.