goofensasdownunder.reismee.nl

Van Tassie naar NSW Outback tot Sydney!!

Hoi allemaal!

Hier even een berichtje om te laten weten dat we nog leven ;)

We keken net op onze blog, het is echt alweer heel lang geleden dat we wat hebben geplaatst, dus nu een kort berichtje.

De laatste update van ons kwam uit het wilde westen van Tasmania. We hebben een maand in een hotel gewerkt in de middle of nowhere. De locatie was heel bijzonder. We zullen nog wat extra foto’s van Tassie plaatsen op onze blog zometeen, we hebben zulke mooie foto’s hiervan!

Na het hotel hadden we een paar dagen om naar het noord oosten te komen van Tassie. Hier hebben we gewerkt op een geiten(kaas)boerderij in Launceston voor twee weken. We hebben niet alleen geholpen met kaas maken, maar natuurlijk ook hele lekkere geitenkaas gegeten! Hmmm.

Na Tassie vertrokken we richting de New South Wales Outback om op een boerderij te gaan werken met 6000 schapen. De dichtstbijzijnde plaats was 80km rijden en ze hadden meer dan 17000ha grond! Echt een bizarre plek om te verblijven. Bruce & Julie waren super gastvrij en ze namen ons overal mee naartoe. We hebben Julie geholpen in haar Outback B&B en we hebben Bruce geholpen met schapen hoeden op motoren. Ze hadden ook een baby kangaroo als huisdier, erg schattig en die moesten we regelmatig de fles geven. We zijn uiteindelijk bijna vijf weken gebleven. We hebben nu ook alle dagen binnen voor de visumverlenging.

Na al deze belevenissen op – voornamelijk – afgelegen locaties waren we wel toe aan een beetje ‘stad’. We hebben daarom besloten om richting Sydney af te reizen en daar naar werk te gaan zoeken.

We zijn nu sinds afgelopen dinsdag in Sydney. Sas is sinds afgelopen woensdag al aan het werk als receptioniste bij een advocatenkantoor (www.swaab.com.au) in het centrum. Via skype vanuit de boerderij had ze een sollicitatiegesprek en kon alles zo geregeld worden. We moesten echter wel binnen een paar dagen in Sydney zijn. Onderweg hebben we nog snel wat kleding gekocht (aangezien we alleen nog maar oude kleding en kleding met gaten hadden na al onze avonturen haha). Omdat we door het werk sneller dan gepland in Sydney moesten zijn wonen we nu voor een week ergens in het centrum. Vanaf aanstaande woensdag kunnen we echter in een super leuk appartementje in Bondi met een balkon met uitzicht op zee. (foto’s volgen snel als we in het nieuwe appartementje wonen). Het is best een bijzondere overgang: maandag op de quadbike schapen hoeden en op woensdag in je nette kloffie achter een balie in CBD.

Hopelijk genieten jullie allemaal van de langer wordende avonden en het lente weer in Nederland!

We hopen dat alles goed gaat daar!