goofensasdownunder.reismee.nl

Tassie, here we come!

Hi there!

Hoe gaat het daar in Nederland? De winter al bijna op zijn einde? Het voelt heel gek dat het alweer februari is, zeker omdat het bij ons de afgelopen weken super warm is geweest!

Hier even een berichtje om te laten weten dat alles goed met ons gaat. We hebben de hittegolf van twee weken geleden (45 graden!) overleefd en hoewel er wat kleine bosbranden om ons heen waren hoefden we gelukkig niet geëvacueerd te worden.

\"Smile\"

De afgelopen weken hebben we drie dagen in de week bij Kingbilli gewerkt. We moesten namelijk nog wat dagen inhalen omdat we er een paar hadden gemist door het werk bij de kersen. Naast het werk in de tuin en in het grote huis van de eigenaren zijn we ook veel op pad geweest. We zijn twee weekenden naar Melbourne gegaan en het weekend van Australia Day (26 januari) met onze Italiaanse kersen collega’s naar Lake Eildon, een meer ‘in de buurt’ (100km, maar voor hier is dat in de buurt

\"Wink\"
)). Met Australia day gaan alle Ozzies kamperen met familie en vrienden, bouwen een kampvuur en luisteren naar de top 100 van het afgelopen jaar. Omdat we aan het meer zaten had iedereen een boot bij zich. Behalve wij natuurlijk. Gelukkig werd dat snel goed gemaakt, want er kwam een man naar ons toe die ons een ritje op zijn boot wilde geven omdat hij het zo zielig vond dat wij de enigen waren die geen boot hadden. Super leuk en hard ging de speedboot met de band die erachter hing!! Helaas zijn hier geen foto\'s van, maar een paar andere foto\'s van de afgelopen weken zullen we zo ook op de site plaatsen.

Aanstaande vrijdag is onze laatste werkdag bij Kingbilli. We gaan daarna meteen ‘on the road’ richting Melbourne, want we hebben in de avond een Italiaanse kookles (verjaardagscadeautje van Goof voor Sas). Na komend weekend moeten we met de ferry, want we hebben gisteren besloten dat we naar….TASMANIA gaan!! (de ‘Mystery Machine’ moet natuurlijk ook mee, vandaar de boot)We gaan eerst een paar weken rondreizen op het eiland en in maart gaan we een maand werken bij een hotel in de middle of nowhere (zie http://www.lakepedderchalet.com.au/ voor fotos van dit hotel met bizarre ligging) Het hotel ligt in het plaatsje Strathgordon met welgeteld 6 inwoners, aan Lake Pedder, een world heritage listed area. Omdat februari de warmste maand is op Tasmania (het klimaat is er net iets milder dan Nederland) en omdat de blaadjes al beginnen te verkleuren is dit de beste en mooiste tijd om te gaan.

We hebben nog geen terugreis geboekt naar het vasteland, we zien wel wanneer we zijn uitgekeken, zolang we maar eind april in Carrathool zijn. Dat is een klein dorpje in de Outback in de staat New South Wales, waar we bij een familie thuis op de boerderij gaan meedraaien. De dagen dat we hier werken komen dan ook in aanmerking voor onze visumverlenging na het eerste jaar. We hebben er 88 nodig en hebben nu 42 ‘gespaard’ met het werk bij de kersen. Nog even doorsparen…

Genoeg plannen hier Downunder dus! Hopelijk is bij jullie ook de eerste maand van het nieuwe jaar goed verlopen en zijn er veel mooie plannen voor het komende jaar!

Liefs

Goof en Sas