goofensasdownunder.reismee.nl

Kerst, kersen en Kingbilli

Allemaal alsnog een gelukkig nieuw jaar gewenst! Hier gaat de tijd zo snel, maar het mag vast nog gezegd worden.

Het is alweer januari, dat betekent dat we al bijna vier maanden in Australie zijn! De tijd vliegt. Vooral de laatste weken zijn snel voorbij gegaan. We hebben namelijk non stop in de kersenfabriek gewerkt. Vanaf half december hebbn we alleen maar dagen gemaakt van zo\'n tien tot twaalf uur, dus een paar weken goed geknald. Het seizoen zit er nu bijna op. Vandaag was de eerste kortere dag en tot begin volgende week is er uiterlijk nog werk. Omdat we veel uren konden maken bij de kersen mochten we het werk bij Kingbilli even stilleggen. De gemiste dagen halen we dan de komende weken in.

Naast al het werk hebben we ook veel leuke dingen beleefd, voornamelijk met de collega\'s. We hebben een aantal bbques gehad en gegeven bij ons thuis, veel koehandel gespeeld en als uitvalsbasis na het werk was er de (enige) pub van Yarck, het mini dorpje waar we werken. Onze beide verjaardagen hebben we gevierd in de pub, met collega\'s. Elke keer waren we net op tijd klaar met werken om nog eten te bestellen voordat de keuken dicht ging. Omdat we de volgende ochtend weer om 7u moesten beginnen sliepen we achter de pub. Lekker dichtbij het werk (zo\'n 200m ipv 40km rijden). Enkele Ozzies volgden ons voorbeeld en bleven ook achter de pub slapen met hun swag of in hun auto.

De feestdagen hebben we ook op een bijzondere manier doorgebracht. Op Kerstavond hadden we een Kerstdiner met een italiaans tintje bij ons thuis met een Italiaans stel en een paar Franse collega\'s. De volgende dag waren we vrij (onze eerste vrije dag sinds weken), dus zijn we naar een groot recreatiemeer in de buurt gegaan.Het was die dag zo\'n 30 graden, dus perfect! Een hele relaxte manier om Kerst te vieren! 2e Kerstdag wordt hier niet gevierd, dus moesten we gewoon weer aan het werk. Met oud en nieuw werden we uitgenodigd bij een Ozzie collega thuis.  De hele tuin stond vol met tentjes, waarin alle vrienden van de familie, die kwamen aanwaaien, in gingen slapen. De tuin was versierd met lichtjes en er was een kampvuur. Iedereen had wat eten en drinken meegenomen en overal waren mensen aan het kletsen, spelletjes spelen of muziek aan het maken. Om 00.00u moest iedereen naar buiten in een cirkel staan en begon het aftellen. Het was ineens nieuw jaar zonder ook maar een vuurpijl of knal gehoord te hebben. De volgende dag hebben we met zn allen ontbeten, spelletjes gespeeld en gelunched met alle restjes van de dag ervoor. Heel gezellig en ontspannen begin van het nieuwe jaar!

Hopelijk hebben jullie ook een fijne Kerst gehad en een mooie jaarwisseling!

We blijven nu nog tot begin februari bij Kingbilli. Hierna gaat onze reis weer verder. Waarschijnlijk gaan we een tijdje samen rondreizen met het Italiaanse stel dat we bij de kersen hebben leren kennen. Waar naartoe weten we nog niet precies, maar dat is nou juist zo leuk!

Liefs vanuit Kingbilli!