goofensasdownunder.reismee.nl

lente!!

Hi all,

We zijn heel even in de bewoonde wereld aangekomen voordat we weer op pad gaan, dus tijd voor een kort verhaaltje over de afgelopen twee weken \' on the road\'! Dit zal, net als de afgelopen weken onze laatste stop zijn met (normaal) internet. Dat is er niet echt in de middle of nowhere (of onbetaalbaar en mega langzaam). Je mag al blij zijn als je uberhaupt bereik hebt met je mobiel. Hopelijk is dit internet goed genoeg om nog wat foto\'s bij dit verhaal te plaatsen...

Het busje bevalt goed! Veel mensen zwaaien en moeten om ons fleurige busje lachen. We hadden zelfs een schattig briefje onder de ruitenwisser van mensen die de bus zo leuk vonden gisteren op het parkeerterrein bij de supermarkt.

De afgelopen twee weken hebben we een loop gemaakt met ons nieuwe busje naar het noorden. Het weer was heerlijk (zeker vergeleken bij de kou hier weer in Perth :s), alleen de nachten nog wat koel en het is vrij vroeg donker, rond een uur of half zeven.   We zijn op verschillende plekken geweest, waar we drie jaar terug ook al waren, maar toch weer andere dingen gezien. We waren ook precies op tijd voor het \' wildflower season\' , dus er waren op de droogste plekken super veel bloemen. Het ruikt hier ook naar lente, met lammetjes in de wei en vogelnestjes enzo. Dan besef je pas echt hoe gek het is dat de seizoenen zo omgekeerd zijn vergeleken met Nederland.

We hebben zo\'n 2500km gereden, van Jurien Bay naar Shark Bay Marine Park via Kalbarri weer terug. We zijn op een walvissentrip gegaan. Helaas zijn daar geen foto\'s van, het waaide namelijk zo hard (met enorme golven tot gevolg)  dat we beide handen nodig hadden om in het kleine vissersbootje te blijven, maar het was wel heel mooi! Ook hebben we vanaf de kliffen walvissen en dolfijnen langs zien zwemmen bij Kalbarri, heel bijzonder om te zien. Bij Shark Bay hebben we ook een tocht op een boot gemaakt en veel dolfijnen en schildpadden gezien. Wilde dolfijnen komen daar naar de kust elke ochtend om gevoerd te worden. Goof had geluk dat hij een dolfijn een visje mocht geven van de ranger. Hij heeft toen samen met een klein meisje dat voor ons stond het visje gegeven.

Gisteravond met wat ozzies de pub in geweest, waar we twee weken geleden ook mee hadden afgesproken. Was gezellig. We zijn ons nu aan het klaarmaken voor de volgende trip. (boodschappen, reserve brandstof, nieuwe banden etc) Na het weekend vertrekken we weer uit Perth. Het eerste weekend van november worden we namelijk verwacht bij Kingbilli, het ecoretreat waar we een maand of drie zullen blijven om vrijwilligerswerk te doen. Dat is in de heuvels bij Melbourne, dus nog wel 3500km rijden. We hebben besloten om niet helemaal langs de kust te gaan rijden. Het weer is nog niet goed genoeg en het scheelt een hoop tijd om binnendoor te gaan. Geen Margaret River dus, maar we gaan direct richting Kalgoorlie rijden. Dat schijnt een bizarre mijn- en goudstad te zijn met alleen maar enorme mannen en pubs.  Goud zoeken is hier trouwens echt nog populair. We hebben meerdere mensen gesproken die de Outback in gaan op zoek naar goud!

Hoe gaat het in Nederland? Is de herfst al begonnen? En liggen er bij jullie ook al zoveel Kerst artikelen in de winkels?

We hopen dat het goed gaat daar en jullie snel weer te spreken!!

liefs!