goofensasdownunder.reismee.nl

Van onder de brug tot boven de wheels van Jan & Edd!

Hi Mates,

How are you guys doing?

Toch maar een reisblogje opgestart om contact met jullie te houden! We hebben al zoveel grappige en bijzondere kleine dingen meegemaakt, dat we dat niet achter kunnen houden.   We zitten nu een week in Perth en slapen bij een local thuis. Een prima uitvalsbasis om op te starten. We hebben inmiddels een Australische bankrekening en een telefoonnummer (+61 456742249 - via skype kan je ons dan bereiken op dit nummer, maar we houden ook ons Nederlandse nummer aan).

We zijn al aardig gewend aan het tijdverschil en er zijn allerlei kleine gebeurtenissen die ons eraan herinneren waarom we ookal weer zo graag terug naar Australie wilden. Hieronder een korte opsomming:
- Situatie 1: opa zit klem met scootmobiel. Binnen 30 seconden stoppen drie auto\'s op rij om uit te stappen en de man te helpen.
- Situatie 2: we zouden afspreken met een local in Perth (bedankt voor het adres Berthel!) die ineens een andere afspraak tussendoor kreeg. In plaats van ons af te zeggen worden we uitgenodigd op een verjaardagsfeest van iemand die ons helemaal niet kent maar wel uitnodigt.
- Situatie 3: wachttijd van 10 minuten bij de bank. Medewerker deelt aan alle klanten chocolaatjes uit, ook in bespreekkamers waar mensen zitten te vergaderen.
- Situatie 4: Je staat in de rij bij de klantenservice van de supermarkt, begint de persoon voor je zo geinteresseerd met je te praten dat hij helemaal vergeet dat hij aan de beurt is.

Kortom, het valt gelukkig nog niet tegen. Het weer is alleen niet al te best in Perth, veel regen en storm, dus het liefste vertrekken we zo snel mogelijk op roadtrip! Gelukkig hebben we een busje gekocht gisteren. Een hele heftige hipppie bus, haha. We moeten nu alleen onze namen veranderen (zie foto). Vandaag heeft de bus een grote beurt gehad en morgen starten we met kamperen. We hebben nog een dag of twee nodig om de laatste dingen voor te bereiden en vrijdag hopen we een stuk noordelijker te komen. Het weer ziet er voorlopig namelijk nog niet heel erg goed uit, maar noordelijk is het heel mooi.  We hebben dan iets minder dan zes weken voor ons volgende avontuur, want we hadden na een dag in Perth al een heel grappige plek gevonden om langer te blijven. Het heet Kingbilli (zie kingbilli.com.au voor alle fantastische foto\'s van de omgeving daar!!) en het is een soort eco retreat net boven Melbourne. We wonen dan een maand of drie in een houten huisje met open haard op het landgoed en werken dan twee dagen in de week voor zes uur op het landgoed. Het grappige is dat ze zelfs lamatreks organiseren (ja ze hebben naast kangaroos, wombats, koala\'s en wallibi\'s ook lama\'s) en dat we die misschien ook mogen doen. Er is veel werk in de buurt, we kregen al een hele lijst toegestuurd van de eigenaresse, maar we willen ons nu nog niet al te erg vastleggen, we kijken wel even of we dat willen gaan doen of van de dagen vrij daar gaan genieten en uitstapjes in omgeving gaan maken   Maar tot die tijd gaan we dus eerst een stukje noordelijk (naar de zon) en dan richting zuiden afreizen richting Melbourne, waar we het eerste weekend van november willen zijn.

We hopen dat het met jullie allemaal goed gaat! We hebben in ieder geval goede herinneringen aan alle afscheidsdiners en ontmoetingen van de laatste paar weken in Nederland! Hopelijk tot snel! En we houden contact!!

Liefs Goof en Sas