goofensasdownunder.reismee.nl

Life in 'the Garden village'

Hoi allemaal,

Onze 'verhuizing' is inmiddels achter de rug en ook het internet is eindelijk aangesloten. We hebben de afgelopen weken meubels en andere spullen bij elkaar gesprokkeld via de Australische Marktplaats (Gumtree) en bij allerlei garage sales bij mensen thuis, aangezien het huis helemaal leeg was en wij natuurlijk niks hadden qua spullen. Het is heel normaal om hier naar een andere staat te verhuizen dus veel mensen moeten van hun spullen af en houden dan een garage sale in hun achtertuin (soms ook met sausage sizzle om wat extra mensen aan te trekken).

We zijn verhuisd naar Leura, een plaatsje in de Blue Mountains met de bijnaam 'the Garden Village'. Het is een heel mooi dorpje met overal mooie tuinen. Vooral in deze tijd van het jaar ziet het er hier heel mooi uit met alles in bloei. Het is ook een toeristisch plaatsje, want de bekendste bezienswaardigheden van de Blue Mountains zitten hier vlakbij.

We hadden veel geluk met het vinden van het huis. In eerste instantie hadden we ons ingeschreven op het huis naast het huis waar we nu in wonen. Dat hadden we niet gekregen, maar toen kwam op hetzelfde moment het buur huis vrij en heeft de makelaar de eigenaren gebeld om te vragen of ze ons in hun huis wilden. Een van de eigenaren is Nederlands, dus die vond het heel leuk om meer Nederlanders in Leura te hebben, dus ze wilde ons graag in hun huis.

Het huis is heel bijzonder en ruim met een grote veranda rondom het huisen er is een wandeling die achter ons begint. Je hoort heel vaak wandelaars langs komen die naar je roepen dat ze het huis zo mooi vinden of foto's maken. Heel grappig.

Sas is inmiddels alweer vijf weken aan het werk bij het resort (Fairmont Resort) als events coordinator en dat gaat goed. Ze loopt elke dag naar dr werk (3 km). Is soms nog wel wennen aangezien er hier en daar een flinke heuvel op gelopen moet worden (tja je woont in de bergen!!), maar soms zijn er ook leuke collega's die dr thuisbrengen of op komen halen met slecht weer. Goof werkt nog steeds als manager in de bakkerij/koffie in Sydney en heeft het nog erg naar zn zin. Hij slaapt twee nachten per week in Sydney en is drie dagen vrij. Dat bevalt eigenlijk wel goed op deze manier.

Hoe gaat het in Nederland? We begrepen dat het vandaag heel warm ging worden voor de tijd van het jaar!

We hopen snel jullie nieuwtjes te horen!

Liefs Goof & Sas

Ons nieuwe adres:

14 Malvern Road, Leura, NSW, 2780

Job ter Steege

Hoi Govert en Saskia,
Jacqueline en ik waren vorige week bij Eva en JanRoelf. Daar zagen we al mooie foto's van jullie zeer ruime nieuwe woning!
Hartelijk gefeliciteerd ermee!
Groet van Job ter Steege

Mam

Hai lieve Goof en Sas,
Het is weer genieten van jullie nieuwe verhaal en prachtige foto's! Wat leuk dat jullie zo'n mooie plek gevonden hebben! Een droomhuis op een droomplek!
Kus

Berthel

Lieve Goof en Sas,
Wat een ruimte en wat een plek! Dat hebben jullie goed voor elkaar. Fijn om te horen dat jullie allebei leuk werk hebben en tijd hebben om te genieten. Bij jullie gaat het zomer worden, terwijl wij richting de winter gaan. Heel veel plezier in jullie nieuwe huis! Liefs, Berthel.